Wizz Air: jak uzyskać zwrot pieniędzy za bilet?

Czy Wizz Air zwraca pieniądze za bilety w przypadku lotów, które zostały odwołane z powodu pandemii koronawirusa? W jakiej formie zwracane są środki? Czy w obecnej sytuacji możliwe jest otrzymanie pełnej kwoty za zakupiony wcześniej bilet? Co w przypadku, gdy ktoś nie może lecieć, bo podlega przymusowej kwarantannie?

Wizz Air - zwrot pieniędzy za bilet z powodu koronawirusa

Wizz Air zawiesza loty z powodu koronawirusa

W związku z pandemią koronawirusa i obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd w połowie marca, linie lotnicze Wizz Air zawiesiły loty z i do Polski do odwołania. Kolejnym krokiem przewoźnika było zamknięcie wszystkich baz działających na terenie naszego kraju, których ponowne uruchomienie ma nastąpić najwcześniej 1 maja. Co w sytuacji, gdy kupiliśmy wcześniej bilet i nasz lot został odwołany? Czy możemy wówczas ubiegać się o pełen zwrot poniesionych kosztów?

Zwrot pieniędzy za bilet Wizz Air – jakie opcje oferuje przewoźnik?

Zwrot pieniędzy za bilet Wizz Air w przypadku, gdy lot został anulowany z powodu pandemii koronawirusa, jest jak najbardziej możliwy. Przewoźnik oferuje dwie opcje: zwrot na indywidualne konto Wizz Air lub wypłata pieniędzy na konto bankowe.

1) Zwrot środków na indywidualne konto Wizz Air

Wybierając opcję zwrotu środków na indywidualne konto Wizz Air, klient otrzymuje 120% pierwotnej wartości zakupionych biletów. Kwota ta trafi na konto w portalu Wizz Air i będzie dostępna do wykorzystania w postaci vouchera przez kolejne dwa lata. Linie lotnicze zachęcają pasażerów do wybierania tego wariantu zwrotu, ponieważ jest on najszybszy dla klienta i najmniej uciążliwy dla Wizz Air. Uwaga: Ze zwrotu na konto indywidualne Wizz Air nie mogą skorzystać osoby, którym bilety lotnicze kupił pracodawca. Należy także mieć na uwadze, że voucher jest bezzwrotny. Oznacza to, że po wybraniu tej opcji, nie będzie już możliwe otrzymanie pieniędzy bezpośrednio, tylko wymiana dostępnych na koncie klienta środków na inny bilet.

2) Zwrot pieniędzy za bilet Wizz Air na konto bankowe

Klienci, którzy nie są zainteresowani opcją zwrotu na konto klienta, mogą zdecydować się na wypłatę pieniędzy na konto bankowe. Otrzymają wówczas 100% pierwotnej wartości zakupionych biletów. Wizz Air zastrzega jednak, że ze względu na ogromną kolejkę klientów czekających na zwrot, samo przetwarzanie wniosku o jego wysłanie może potrwać nawet dwa tygodnie. Dopiero po zweryfikowaniu wniosku o zwrot pieniędzy za bilet line lotnicze zlecą wypłatę, co zajmie kolejnych kilka dni. W przypadku wyboru tej opcji należy więc uzbroić się w cierpliwość.

Koronawirus a zwrot pieniędzy za bilet Wizz Air

Kto może skorzystać ze zwrotu pieniędzy za bilet Wizz Air?

Z opcji zwrotu pieniędzy za zakupione bilety Wizz Air mogą skorzystać klienci, którzy nabyli je na stronie linii lotniczej lub przy pomocy aplikacji mobilnej Wizz Air. Opisane powyżej opcje nie obowiązują w przypadku, gdy bilety zostały kupione u pośredników, takich jak biura podróży. W tej sytuacji, chcąc otrzymać zwrot poniesionych kosztów, należy kontaktować się bezpośrednio z firmą, która sprzedała nam bilet.
Zwrot nie przysługuje, gdy lot nie został odwołany, a mimo tego pasażer z niego zrezygnował. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy dana osoba nie może skorzystać z biletu, ponieważ zmuszona jest poddać się obowiązkowej kwarantannie. Wówczas możliwy jest zwrot pieniędzy za bilet w pełnej wysokości. Należy jednak przedstawić przewoźnikowi dowód na to, że było się objętym kwarantanną.

Mamy nadzieję, że informacje zawarte w naszym artykule będą dla Państwa pomocne. W związku z zaistniałą sytuacją, życzymy wszystkim naszym klientom i czytelnikom bloga dużo zdrowia i spokoju. Gdy loty zostaną wznowione, zapraszamy na Euro Parking w Pyrzowicach. Do zobaczenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *